Atsiliepimai
Aprašymas
J. Haidto tyrimai sukėlė revoliuciją moralės psichologijoje. Jei norite sužinoti, kodėl kiti su jumis nesutinka, skaitykite „Teisųjį protą“.
Klinikinis psichologas ir Kembridžo universiteto profesorius Simonas Baronas-Cohenas
Socialinės psichologijos tyrėjas, mokslų daktaras Jonathanas Haidtas rašo temomis, kurios labiausiai mus supriešina, – apie politiką ir religiją. Jis svarsto, kodėl kairieji ir dešinieji, konservatoriai ir liberalai taip skirtingai supranta, kas yra teisinga ir kas klaidinga, ir klausia: ar gali įvykti stebuklas, kad skirtingų pažiūrų žmonės sutartų?
25 metus tyrinėjęs moralės psichologiją, J. Haidtas parodo, kad morale grįsti sprendimai kyla ne iš proto, o iš nuojautos. Kitaip tariant, žmonės sprendimus priima akimirksniu, intuityviai, o paskui ieško racionalių argumentų jiems pagrįsti, kad liktų teisūs. Toks elgesio mechanizmas veda į nesutarimus. J. Haidtas moralę laiko būtina civilizacijos sąlyga ir pripažįsta, kad žmonės yra ne tik moralūs, bet ir moralizuojantys gyvūnai. Jis paaiškina, ką daryti, kad priešingų pažiūrų individai bendradarbiautų, nes sutarti svarbiausiais klausimais jie vis dėlto gali.
Jonathan Haidt (gim. 1963) – Jeilio universiteto absolventas, socialinės psichologijos tyrėjas, mokslų daktaras, etinės lyderystės profesorius Niujorko universitete. Daugiausia dėmesio skiria moralės temoms – tiria kultūrines moralės variacijas ir jų raidą. Pagal žurnalų „Foreign Policy“ ir „Prospect“ 2012–2013 m. surengtų apklausų rezultatus yra patekęs tarp 100 įtakingiausių pasaulio protų. Parašė penkias populiarias negrožinės literatūros knygas, lietuviškai iki šiol buvo išleista „Laimės hipotezė“ (2011).
EXTRA 20 % nuolaida
Kupono kodas: EXTRA
Akcija baigiasi už 3d.17:17:07
Nuolaidos kodas galioja perkant nuo 10 €. Nuolaidos nesumuojamos.
Perskaityta knyga:
Nenauja knyga, kurią parduoda privatus žmogus.
Knygą išsiųs knygos pardavėjas kasparas.
Pardavėjo reitingas: 100%
J. Haidto tyrimai sukėlė revoliuciją moralės psichologijoje. Jei norite sužinoti, kodėl kiti su jumis nesutinka, skaitykite „Teisųjį protą“.
Klinikinis psichologas ir Kembridžo universiteto profesorius Simonas Baronas-Cohenas
Socialinės psichologijos tyrėjas, mokslų daktaras Jonathanas Haidtas rašo temomis, kurios labiausiai mus supriešina, – apie politiką ir religiją. Jis svarsto, kodėl kairieji ir dešinieji, konservatoriai ir liberalai taip skirtingai supranta, kas yra teisinga ir kas klaidinga, ir klausia: ar gali įvykti stebuklas, kad skirtingų pažiūrų žmonės sutartų?
25 metus tyrinėjęs moralės psichologiją, J. Haidtas parodo, kad morale grįsti sprendimai kyla ne iš proto, o iš nuojautos. Kitaip tariant, žmonės sprendimus priima akimirksniu, intuityviai, o paskui ieško racionalių argumentų jiems pagrįsti, kad liktų teisūs. Toks elgesio mechanizmas veda į nesutarimus. J. Haidtas moralę laiko būtina civilizacijos sąlyga ir pripažįsta, kad žmonės yra ne tik moralūs, bet ir moralizuojantys gyvūnai. Jis paaiškina, ką daryti, kad priešingų pažiūrų individai bendradarbiautų, nes sutarti svarbiausiais klausimais jie vis dėlto gali.
Jonathan Haidt (gim. 1963) – Jeilio universiteto absolventas, socialinės psichologijos tyrėjas, mokslų daktaras, etinės lyderystės profesorius Niujorko universitete. Daugiausia dėmesio skiria moralės temoms – tiria kultūrines moralės variacijas ir jų raidą. Pagal žurnalų „Foreign Policy“ ir „Prospect“ 2012–2013 m. surengtų apklausų rezultatus yra patekęs tarp 100 įtakingiausių pasaulio protų. Parašė penkias populiarias negrožinės literatūros knygas, lietuviškai iki šiol buvo išleista „Laimės hipotezė“ (2011).
Atsiliepimai
Drąsiai rekomenduoju, jei norite suprasti moralės esmę.
Reikalinga knyga šiems laikams, daug gerų įžvalgų, kodėl žmonės pykstasi.
Labai gera knyga.
Rimto psichologo analizė apie moralę ir žmonių elgesį. Gera
Skaičiau šią knygą angliškai, apie 2015 m, dar iki Trumpistų išbujojimo JAV. Tiesą sakant net nebaigiau. Jau tada mačiau, kad tai labai amerikocentriška knyga su išskirtinai Amerikos auditorijai būdinga redukcija ir banaliu visko kategorizavimu į dichotomijas. Kažin ar belieka kažkokios prasmės bet kokiame reiškinyje, jeigu jį supaprastini iki tiek, kad nebeaišku iš kurio pradinio taško tiek nukeliavai. Kažkokie abstraktūs ir nelabai suprantami bandymai sumokslinti moralines vertybes skaitosi labiau kaip teologinio pobūdžio knyga, skirta tarpusavio korespondencijai tarp klierikų. Ir apskritai, sena ir nelabai oriai pasenusi knyga. Nežinau ar išvis yra prasmės ją skaityti lietuviui.